1397/10/19 بدون نظر زیبایی, درمانی, دستگاه لاغری

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟ کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن (CO۲) است

و در کربوکسی تراپی گاز CO۲ زیر پوست تزریق میشود.

فیلم کربوکسی تراپی در مرکز ما

بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می کند و جریان خون در این منطقه افزایش می یابد و این افزایش گردش خون باعث رسیدن مواد مغذی به ناحیه مورد نظر می شود و ترمیم سلولی اتفاق می افتد.از این روش برای جوانسازی، ترمیم سیاهی و گودی زیر چشم ،کاهش چروک ها وترک های پوستی و کاهش سلول های چربی یا سلولیت ها استفاده می شود. تاریخچه کربوکسی تراپی به ۷۰ سال قبل در فرانسه برای درمان بیماران عروقی باز می گردد و در حال حاضر در آمریکای شمالی و جنوبی و اروپا برای زیبایی استفاده می شود.

مکانیسم اثر :

گاز دی اکسید کربن گاز غیر سمی میباشد وبه طور طبیعی توسط سلول های بدن ما بعنوان محصول متابولیسم هر روز تولید میشود و وارد خون میشود و از طریق ریه ها دفع می شود .بنابراین برای بدن غیر سمی می باشد. حتی اگر این گاز مستقیما وارد رگ شود هم نمیتواند ایجاد آمبولی کند و به راحتی دفع میشود.
۲ رویداد دراثروجود گاز CO۲ در بدن رخ میدهد. اول با ورود گاز دی اکسید کربن به بافت،هموگلوبین به دلیل تمایل بیشتر به دی اکسید کربن، اکسیژن را آزاد میکند و به دی اکسید کربن وصل میشود. این مساله باعث تراکم زیاد اکسیژن دربافت میشود که درنهایت باعث افزایش جریان خون، ایجاد مویرگ های جدید وافزایش بازسازی وتولید بیشتر کلاژن والاستین درهمان محل می شود.
پس از تزریق کربوکسی تراپی دربافت چربی که با فشار بالا انجام میشود، مکانیسم اثر دی اکسید کربن متفاوت میشود. اول ایجاد آسیب ناشی ازفشاروضربه ، باعث یک سری فعالیتها به شکل آبشاری شده که نتیجه آنها تجزیه چربی با مکانیسم (OXIDATIVE LIPOLYSIS) میشود وبعد باافزایش جریان خون در رگها،باعث افزایش اکسیژن در محل ودفع بهتر چربی می شود.

درمان کبودی زیر چشم :

تیرگی زیر چشم علل زیادی دارد ولی یکی از علتهای عمده تیرگی زیر چشمها احتقان خون مویرگی است.احتقان به معنی کاهش سرعت جریان خون در مویرگهای پلک پایین واختلال اکسیژن رسانی است.
این مساله باعث کاهش اکسیژن خون و نهایتا رنگ کبود در این ناحیه می شود. کربوکسی تراپی با جذب اکسیژن به محل موجب بهبود شبکه مویرگی پلک پایین شده وجریان خون را در محل افزایش میدهد.
به علاوه با افزایش کلاژن پوست را جوان تر می نماید.

کاربردهای کربوکسی تراپی ؟

کربوکسی تراپی را میتوان برای تمام نقاط بدن از جمله پلک، صورت، گردن،پشت دستها، باسن و پاها استفاده شود.

تیرگی دور چشم
استرچ مارک ( ترک های پوستی ناشی از چاقی و حاملگی)
کاهش سلولیت و کاهش توده چربی موضعی
چروک های صورت و دور چشم
اسکارهای ناشی از سوختگی،آکنه و جراحی
پسوریازیس
پدیده رینود
زخم های عروقی
بیماری های ایسکمیک اندام تحتانی
شل شدگی و افتادگی پوست
جوانسازی پشت دست،دکلته و گردن
برطرف کردن خطوط ریز دور دهان و خط خنده
قبل و بعد از لیپوساکشن
ریزش مو
کاهش درد و اسپاسم عضله در پزشکی ورزشی

کربوکسی تراپی چیست؟ کربوکسی تراپی

روش درمان :

دستگاه کربوکسی تراپی دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن است که با بخش الکترونیک ، خروجی دستگاه تنظیم میشود.
سرعت و میزان گاز خروجی با توجه به محل درمان و بیماری ،توسط پزشک تنظیم می شود. گاز دی اکسید کربن از طریق یک سوزن نازک به زیر پوست تزریق می شود.
در ناحیه پلک پس از تزریق گاز پلک ها متورم می شوند و طی ۱۰دقیقه بعد گاز جذب شده و ظاهر فرد طبیعی می شود. در اسکار و ترکهای پوستی احساس کمی سوزش وجود دارد. برای درمان سلولیت و بافت چربی موضعی چون حجم گاز بیشتری در کربوکسی تراپی تزریق می شود یک حس کشش و فشار در موضع ،بدلیل افزایش جریان خون احساس می شود.

تعداد جلسات :

تعداد جلسات با نوع درمان متفاوت است . به طور معمول ۶ تا ۱۰ جلسه با فاصله هر یک یا دو هفته نیاز است. در بعضی درمانها به منظور تثبیت نتایج درمانی ،سالی یک نوبت درمان برای چند سال تکرار می شود.

عوارض :

کربوکسی تراپی معمولا عارضه ای ندارد. درد و قرمزی خفیف در محل تزریق، احساس گرما و گاهی کبودی در محل تزریق از عوارض موقت این روش درمانی است که معمولا ظرف چند ساعت و به ندرت چند روز بطور کامل برطرف می شوند.

مراقبتهای بعد از درمان :

اجتناب از استحمام، شنا،سونا و جکوزی به مدت ۴ ساعت بعد از درمان توصیه می شود.

پیج اینستاگرام کلینیک : Parima_Beauty_Clinic@

اینستاگرام کلینیک پریما

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *